Meidän koirat pääsi tänään ensimmäistä kertaa kokeilemaan hakua. :) Ensimmäisenä oli vuorossa Vilja, jolle otettiin ensin tietenkin pari ihan lyhyttä, noin parin metrin pistoa. Pikku-berni säntäsi niin kovalla innolla ja vauhdilla "kadonneen" luo, että uskallettiin Viljalle aika pian jo hieman pidentää matkaa ja "kadonnut" pystyi jopa hieman piiloutumaankin. Vilja lähti tälle hiukan vaikeammalle haulle tosi hyvin, mutta sitten metsästä kuului koiranhaukuntaa ja Vilja jäi sitä ihmettelemään. Haukahdettuaan muutaman kerran takaisin, pikkuinen spurttasi lähemmäksi maalimiestä, mutta pari metriä ennen kuin Vilja oli maalimiehen luona, se vielä pysähtyi hiukan vastaamaan haukkuville koirille. :) Lopuksi otettiin vielä yksi lyhyempi haku ja maalimies oli taas vähän piilossa. Tämä viimeinen meni tosi hienosti ja Vilja oli niin tomera tämän päivän treeneissä. Oli ihanaa katsoa noin pienen koiran suurta intoa hakutreeneissä, siitä tulee vielä tosi hyvä hakukoira!

Seuraavana meidän koirista oli Sinttu. Pari ensimmäistä hakua Sinttu näki, kun maalimies lähti "kadoksiin" ja nämä haut menikin tosi hienosti. Sinttu oli todella innoissaan ja minä sain ihan kunnolla sitä pidellä kiinni, kun se olisi niin halunnut mennä maalimiehen perään :D Koska nämä kaksi ensimmäistä meni niin helposti Sintulla, niin lisäsimme hiukan vaikeutta seuraavaan. Maalimies meni kauemmaksi ja nyt Sinttu ei nähnyt minne tämä meni piiloon. Sinttu olikin hetken ihmeissään, mutta yllättävän nopeasti se hoksasi, että sen tehtävänä on etsiä se "kadonnut". Tämän oivalluksen jälkeen se löysikin maalimiehen nopeasti. Ihana Sinttu! :)

Lopuksi Saike-hoitolainenkin pääsi etsimään ukkoja metsästä. Minua hiukan mietitytti miten Saike suhtautuu, kun piilosta löytyykin vieras eikä joku meidän pojista, joita Saike on tottunut etsimään. Ihan turhaan edes ajattelin Saiken ujostelevan. Saike lähti maalimiestä etsimään sellaista vauhtia, että risut ja männynkävyt sai kyytiä! Ja suoraanhan se maalimiehen luo juoksi. Lopuksi Saikellekkin otettiin muka hiukan pidempi ja haastavampi haku. Koira lähetettiin hakemaan eri kohdasta kuin mistä maalimies lähti piiloonsa ja maalimies oli kokonaan piilossa. Saikelle tuokin oli tosi helppo, se juoksi kuin luoti suoraan maalimiehen luo! Ai että tuli hieno fiilis kun katseli meidän "ujoa" poikaa, joka kiiti noin innoissaan pitkin metsiä! :)

Hakukoirat Saike, Minni, Bettiina, Vilja, Sinttu ja Taika. Jekku puuttuu valitettavasti kuvasta.

Hurjasti kiitoksia meidän treenikavereille, oli kivaa! :)